En riktig hästdag..

Hela dagen har varit inriktning HÄST!
Imorse så började det med stalltjänst i vårat eget stall. Sedan på kvällen så blev det en dressyrlektion som jag fick i julklapp. Först hade vi teori och fika i ca 45 minuter sen gick vi ut och gjorde i ordning hästarna så kvart över 6 så tog vi ner hästarna till ridhuset och jag trodde att jag skulle ha problem med att komma upp på hästen men gick ju smidigt med tanke på hur länge sen jag faktiskt red.

Men iaf så lite drygt halv 8 så avslutades ridningen och jag fick väldigt mycket beröm idag. Till och med min mor var lite svartsjuk för att jag fick så mycket beröm och att jag och Lion gjorde det riktigt bra. Lion gick i fin form väldigt mycket. Men blev lite stark när jag blev för hård i händerna, vilket man inte ska vara.

Nu är jag jätte stolt över mig själv att jag fortfarande är bättre än mamma trots att jag inte har ridigt på detta sättet sen jag slutade rida för snart 2 år sen eller vad det är, länge sen iaf.
Kommer att ha träningsvärk imorgon iaf.. men då vet man att man har gjort något, vilket är bra. Det som är mindre bra är att jag har suttit fel skulle behöva träna mer på att sitta rätt och känna båda sittbenen då jag har fått lite träningsvärk i mitt högra nu. Men påt igen.

Nu vill jag självklart ha ett jobb så jag kan börja rida igen för saknar det verkligen. Men saknar även dansen väldigt mycket så får jag ett jobb så blir det både ridning och dans på mitt schema. Thats it!

Ha en fortsatt trevlig kväll
och jag vet att jag är dålig på uppdatering. Får ta och skärpa mig!

Kommentera här: