Vad är meningen med livet och Gamla minnen..

Känner mig så jävla värdelös! Satt igår och funderade vad som är meningen med livet, om det är så att man ska känna smärta, sorg och kärlek? eller bara att man ska lära sig ta vara på man har?
Men hur ska man kunna lära sig ta vara på det lilla man har när motgångarna tar en del utav en för varje gång? Snart har man väl inget fint kvar bara minnen. När jag är deppig så kan jag tänka på alla roliga minnen man har med vissa underbara vänner som man har. Och vad mycket dumt man gjorde när man var liten. Jag ler stort varje gång :)
Som när jag och Vic gick in i en kohage uppe i skogen, där jag bodde förr, och helt plötsligt kom det en hel hjord med ungtjurar springande.. vilken panik vi fick.. och Vic satte sig under staketet. Jag tyckte det gick väldigt långsamt så puttade ner honom i Leran. Han och jag kan sitta och skratta åt sånna saker än idag.
Vi kan ju ta ett annat exempel som också är rätt roligt :P
Han hade en damm precis utanför tomtgränsen där han bodde.. en dag så bestämde vi oss för att bada i den där lerdammen.. och så skulle vi simma runt den lilla "ön" och när vi var på andra sidan så säger han gravallvarligt till mig "Helle just precis där du är just nu där gick en älg igenom isen i vintras och dog" självklart fick jag panik och han hade skitroligt åt mig.
Jag hämnades lite också.. han var ju trots allt min bästa vän. Men den gången förpestade jag hans rum.. HaHa redigt kul var det :)
Vi dansade på vägen och så fort det kom bilar så sprang vi och gömde oss :)
Visst jag och Vic har haft våra stunder som ovänner.. Men vi är ju fortfarane vänner :) Dock träffas vi inte så ofta längre. Men senast vi gjorde det.. Ja det var kul det med. Jag har ju sett han full många ggr och det har alltid varit jag som har sett till att vi kommit hem ordentligt när han druckit så han hade aldrig sett mig full. Den kvällen ja minnesluckor har jag.. När vi var inne på Vatra räckte med 1 glas vitt vin + sprite fick gå på toa 2 ggr.. andra gången så klämde vi in oss på den lilla toan.. Var riktigt kul för han satte sig i handfatet.. Minns sen att vi gick ut därifrån och till grillen vid rese köpte lite mat och mellan grillen och rese är det max 50 meter och han tappade bort sitt bankomatkort.. Lyckat :P Ringde och spärrade det! Sen minns jag att vi var uppe i fontänen och skyndade oss ner när securitas kom emot oss :P Fan Vic vi skulle fyllebadat i eran pool! Minns också att när vi typ hade lagt oss och sovit en stund så fick du väl ett sms eller något för du flög upp ur sängen typ 1 timme efter att vi hade lagt oss och trodde det var dags att gå upp.. Vart lite komiskt när vi insåg att klockan var 6 på morgonen och inte alls dags att gå upp. Minns att jag trillade in i din bokhylla när jag skulle ställa mig upp och gå på toa.. Mina ben ville inte riktigt vara still och hålla mig.. Kommer ihåg att du gapflabbade åt mig. Det var det där jävla vinets fel. Ska aldrig mer dricka köpe vin när jag ska dricka med dig.. då ska jag ta med mig hemmagjort :) Vi måste göra en repris :) Saknar våra stunder tillsammans :)

Finns så mycket som är roligt att minnas, finns så mycket som man inte vill minnas också, finns så mycket man kommer att minnas som ännu inte hänt. Nästan skrämmande.. men den dagen man sitter på ålderdomshemmet på verandan med ett utav sina barnbarn på besök kan man berätta om så mycket som hänt.

Det är nog själva lärdomen som är meningen med livet. Jag vill somna in i min säng med ett leende på läpparna och veta att jag lärt mig leva ett bra och respektfullt liv med mycket kunskaper och mycket händelser i livet.
Jag vill leva ett långt och händelserikt liv dessvärre kommer jag få uppleva mycket sorg och svek men en hel del kärlek och vänskap.

Livet är en gåva som vi alla borde ta vara på. För vi lever trots allt bara en gång. Imorgon kan vara din sista i livet. Gör allt du vill göra. Skriv en lista på saker du vill uppleva innan du dör så har du ett mål att gå efter.
Det ska fan jag göra iaf :)

Nej ska inte sitta här och predika längre.. jag ska knata till duschen :)

Ha en trevlig kväll och en fortsatt trevlig helg
så hörs vi ;)

Kommentera här: