Fan vad nyfikna folk är vid en trafikolycka!

Ja jag är så sjukt sleten! Igårnatt/morse sov jag 4 timmar och inatt har jag inte sovit en enda blund. Låg och pratade med mitt Hjärtegull hela natten ♥

Kan väl säga att Min första dag på närmare 2 veckor inte har gått allt för bra! Imorse så kom man till platsen där vi skulle vara och ja det fanns en till Bellmans chafför där jag gjorde det jag brukar göra när jag är på nya ställen, låter de erfarna få göra först och sedan försöka efterlikna. Var ju bara det att han vart klantig och lastade kärran först (det ska man INTE göra) och sedan gick det inte att vinkla kärran för det var för trångt.

Det slutade med att vi fick åka iväg och koppla loss våra kärror och köra singelbilar. Typ alla gånger man skulle backa in i det trånga hålet så vart jag lika nervös samt att man var tvungen att ta sats för att komma upp sedan hade man 1,5 meter dike på ena sidan så ja det var verkligen att ha tungan rätt i mun.

Alltså man skulle passa sig för diket och samtidigt inte vara för nära staketet på andra sidan. Jag ville ju verkligen inte göra skador på min bil redan första dagen på jobbet! Men till slut fick jag till det varje gång utan att skada min lastbil!

Höll på att vippa bilen när jag skulle tippa, Helt enkelt jag tyckte att det var äkligt att backa upp där så jag körde fram lite och räta upp mig en aning och tippade där. Nästa gång gick det bättre och för varje gång gick det ännu bättre.

Var en liten påkörningsolycka vid Lundakorset vid Citroën där en lastbil hade kört in i en personbils lyktor bak. Först såg det ut som om de hade ordnat det ganska bra när jag körde förbi och när jag hade blivit lastad och kom tillbaka då var polisen där och dirrigerade trafiken, ambulans och räddningstjänst. Frågan är då hur fort den där lastbilschaffören kom och smällde in i personbilen?

Så vart ju stopp där ena bra stund men när jag åkte förbi så flöt det på ganska okey. Det finns ju tyvärr de som ska köra långsamt förbi och titta, så sjukt nyfikna folk är! Förhoppningsvis så gick det bra för killen som förmodligen klagade över ont i nacken.

Grävmaskinisten han kände igen mig sa han, han har sett mig flera gånger tidigare och inte vågat gå fram och hälsa sa han. Han frågade om jag var singel och sa att jag har börjat dejta en kille som jag vill gå in i ett förhållande med. Då sa han att skulle det någonsin skita sig med den killen så skulle jag höra av mig. Men alltså det är inget fel på den killen, Verkligen inte! Men jag är inte intresserad.

Han sa att han har haft lite problem med att få tjej. Jag vet att det ordnar sig för honom också om han slutar se varenda tjej som en potensionell partner! Jättetrevlig lite småsöt, finns det intresse hos någon av er läsare så kan du få hans nummer! Jag kan ge mig fan på att han skulle uppvakta sin flickvän och behaga henne när helst båda vill! :)

Sedan när allt berg vart borta så vart det schaktmassor, alltså jord, som skulle till eeeh vad hette ställe nu igen? :s Aja borta vid spånga/Tensta därborta iaf! Jag lovar att första försöket på den cykelvägen så höll jag på att meja ner en flaggstång, jag skrapa nog o flaket i flaggstången men den stod kvar, Det är huvudsaken! Så nästa vända så kom jag från andra hållet och var inte ett dugg i närheten av flaggstången sedan slutade vid 14.30 och vad skönt det var!

Har städat ur min lastbil en smula nu efter att jag stensomnade förut.. och ja kopplat ihop mitt ekipage också efterdom jag ska på nytt jobb imorgon! Norra Stationsgatan- Vällsta med Bil och Kärra. Undrar om det inte är där jag var för ett par veckor sen? Hmm annars får jag fråga mig fram, det är ju jag jävligt duktig på! Och för en gångs skull så kommer jag inte vara själv i lastbilen imorgon :P Wonderbaart!

Nu ska jag åka till Sumpan och möta upp min lilla Morotsporris :) Porris har saknat henne ♥

Kommentera här: