Städning & Fundering

Fredag idag och jag blir alltid lika förvånad när jag vaknar tidigt efter att ha sovit väldigt lite. Idag har jag sovit 3 timmar.. somna först när det var ljust och fågelkvitter ute alltså när klockan var ca 5 och så vart jag uppe 8 fast jag lät väckarklockan ljuda fler gånger från och med klockan 7.

Känns bra att ha lånet justerat just nu, så man får lite mer i månaden än ca 200 spänn att leva på. Efter att jag hade varit på banken så åkte jag hem och skyndade på min mor så vi kunde åka och handla och det var på tiden eftersom hon skulle åka och jobba klockan 13, vi kom hem 12.15 och tror du inte hon satte mig i arbete direkt? Jo jag skulle rengöra kylskåpet innan jag ställde in matvarorna, Skitkul .. NOT!

Vill man spara energi så ska man hänga ut den rena tvätten på tork utomhus för jävlar vad det blåser! Ska lägga in en ny tvätt i maskinen nu när vi har både sköljmedel och mer tvättmedel. Och fortsätta med den där tråkiga städningen. Sedan ska jag rannsaka varenda jävla vrå och kolla min skuff på bilen för sriöst detta är INTE okej, min älskade kavaj är borta :(

Funderar på om jag ska hänka med en snubbe upp till Hudiksvall på Söndag för i så fall får jag äntligen ratta 24 meters igen och då byter jag av honom redan i Örebro och så kör jag resten av vägen upp till Hudik och så ner igen på Måndagen! Får jag inte jobbet på Arlanda så har jag världens jävla chans att få jobb i Skåne, kanske inte på detta åkeriet men på ett annat då den snubben har lite fler kontakter än jag har! Känns som om det håller på att ordna upp sig för mig nu :)

Kommit fram till att jag vill köra bytesbil inom transportbranschen då jag dels är lat och inte vill dra pallgods och dels för att jag älskar att nöta mil efter mil på vägarna! Återstår att se :)

Kommentera här: