Möe skratt, bad och nya vänner

Hellu, hade en riktigt trevlig kväll igår med grillning med Elin, Paul och Frida som är Elins vänner och så fick man lite användning för engelskan och blev helt förvånad över hur mycket jag faktiskt förstår dock pratar jag inte gärna men gör det när jag måste.
 
Paul är ju ifrån Holland och på besök här i Mariestad ett par dar. Jag kände mig kort i hans sällskap och jag har ju ändå 1,80 långa spiror. Han fick känna på hur det är att bada i Sveriges största insjö jo men visst är det Vänern jag talar om klockan 22 på kvällen och ja jag tycker att det var ganska okej.
 
Idag så blev jag väckt av min mor som ville att jag skulle baka vilket jag såklart gjorde! Det blev en kladdkaka och en paj med trädgårdens olika äpplen och päron! 3 olika sorters äpplesorter och 1 sort päron och den blev inte klar innan Pentti kom och Elin och Paul kom tillbaka ifrån ridturen.
 
Jag stack iväg för att träffa Johan och fika/äta lunch med honom. Medans han fika så åt jag en sallad till lunch. När jag kom hem så frågade Elin om jag inte ville följa med till Sandviken för att äta lite eller så. Jag sa att jag kan följa med men behöver inte äta då jag redan gjort det. Slutade med att jag övertalade Elin till att bada och båda två stod och skrek när vi kom till de kritiska punkterna. Men sen var det skitskönt!
 
Pratade lite och sen somna Paul en sväng och jag och Elin pratade lite om vänner och sådär. Om att man har fått vänner under året och även gjort sig av med vänner som har varit energitjuvar. Jag har fått Elin i mitt liv under året och det är jag sjukt tacksam över då hon är en utav mina bästa vänner som jag kan ha roligt med och prata om allt med.

Jag känner att jag skulle kunna passa in i hennes umgängeskrets då vi är så jäkla lika i sättet vad vi skrattar åt och kan slappna av och vara oss själva, vilket är viktigt när man ska umgås med människor att man känner att man kan vara sig själv.
 
Har registrerat mitt cv på Svevia nu ikväll och ska faktiskt gå ut i köket och steka potatis och köttbullar och äta det och sedan ska jag åka upp till Stockholm. Jag har kommit in i ett stadie nu där jag inte alls vill åka upp längre och det är främst för att jag vet att jag inte kommer att få fortsätta jobba på Arlanda. För jag har så mycket roligare hemma och aldrig själv vilket jag är i sthlm och inte direkt har roligt. Men imorgon kväll åker jag till Brostugan om det är fint. Sedan inväntar jag min lön på fredag!
 
Nästa helg alltså nästa vecka så kommer jag att skicka många ansökningar igen. Och förhoppningsvis ett bad till innan hösten och så ska jag se till att vi kan grilla och gå ut jag, Elin och hennes umgänge!
 
Nu kommer jag inte vara så aktiv på en tid framöver igen. Men helt klart har denna extra långa helgen varit en av de bästa i sommar och jag är glad och nöjd!
 
 

Kommentera här: