Resumé 2013

Har inte hänt så mycket som jag trodde men skriver om det som jag tycker är mest minnesvärt och som betyder någonting för mig.
 
Graviditeten: Jag var i vecka 5 när jag intog det nya året 2013 och mådde bara lite illa vid den tiden men först vid vecka 10 kom tröttheten och kräkningarna som gjorde att jag gick ner från 106 kg till 90 på ett par månader. Och jag tyckte att det var väldigt jobbigt att må som jag gjorde, jobbade en del under den tiden och det var väldigt stressigt. Ju mer stressad jag var ju mer kräktes jag samma när jag var hungrig. Efter ultraljudet i vecka 19 så drog dom tillbaka mig 12 dar då de tyckte att bebisen var för liten. De kunde heller inte säga vilket kön det var men om de skulle gissa så var det ingen med snopp. Fick aldrig någon riktig mage heller förutom den sista månaden då började det att synas att det var en liten bebismage som jag hade. Att vara kissnödig hela tiden och ha cravings till tusen som för min del var jordgubbar och twisterglass samt att man mer eller mindre fick sätta sig upp varje gång jag skulle vända på mig.
 
 
 
Slutade på GG: 24 April gick jag ifrån jobbet ovetandes om att det var min sista dag som jag jobbade. Efter en månad och ett antal samtal för att få något arbetspass gav jag upp och ringde för ett möte och lämna in mina grejer och så vidare. Önskar seriöst att de kunde ha sagt något men istället så kör man på det oärliga sättet och kniper käft. Hade jag inte väntat barn så hade jag fortfarande jobbat där eftersom enda anledningen till att jag slutade var just pga att jag var havande.
 
 Valpar: 25 Juni vid 3 snåret på morgonen kom den första valpen Diesel ut, och Turbo kom efter det. Det hela slutade med 4 tikar och 2 Hanar. Eftersom Turbo fick sitt namn först och Diesel sen så blev det motortema på hela kullen. Kia, Nova (cheva), Astra (Opel), Zafira (Opel) fick tikarna heta.
Det var egentligen tänkt att Nova skulle flytta till min mormor men efter lite tji så kom det fram att nej min mormor ville inte ha Nova. Och eftersom min mor verkligen inte ville sälja Nova så sa jag att jag kunde bli delägare som senare slutade med helägare på henne. Hon flyttade till mig 30 December 2013.
 
 
 
Vänner: Har fått både nya och gamla vänner under 2013, främst har jag fått tillbaka min bästa väninna efter ett par år ifrån henne pga min tjurskallighet. Men jag är så glad och lycklig för att ha henne i mitt liv igen. Emelie och jag är ena riktiga muppar tillsammans! Inte bara att jag fått tillbaka Emelie jag har kommit in i ett djupare stadie med de vänner jag har. Johan har jag känt sedan vi gick i samma buggkurs när vi var 12 sedan har vi följts åt först högstadiet och sedan gymnasiet och han är fortfarande en utav mina bästa vänner. Sedan har vi Elin, och tro det eller ej men så länge har jag faktiskt inte känt Elin men nog för att hon är en av mina snyggaste tjejpolare så kan jag vara mig själv med henne utan att skämmas för min kropp. Jag är så tacksam för att jag har henne i mitt liv. Miriam, vi är inte bara kusiner utan hon är den bästa kusin man kan ha och jag är så glad över att vi kan ha både en kusin- och vänskapsrelation. Hon är den bästa kusin man kan ha! Sedan har vi Thomas jag är så jävla glad för att jag har honom i mitt liv. Jag är även väldigt tacksam över att han finns i mitt liv. Vår relation har utvecklats mer och mer den med från bara bekanta till en mycket närmare relation. Jag kan vara mig själv och jag kan grina inför honom och ändå inte skämmas. Jag vet att han finns där och jag vill verkligen inte förlora honom. Han är förvisso yngst i min vänskapskrets men det märks inte! Sedan har vi såklart Johanna, Så mycket roligt som vi haft ihop, så mycket skratt och skvallertjöt och att hon velat hjälpt till i kaféterian det är gult värt. Jag har verkligen haft roligt med henne!
 
Haylie: Jo så kom min dotter 2 augusti kl 17.13 och var 49 cm och 3395 gram i vecka 36+4.
Finaste lilla ungen, nyfödda bebisar brukar vara skrynkliga och ganska fula men Haylie var inte skrynklig och jättesöt direkt.
 
 
 
Boende: Jag stod skriven hos mina föräldrar och på så vis teoretiskt bodde jag hemma även när jag bodde i Sthlm. Och när jag flyttade hem igen så letade jag lgh ett bra tag, var och kollade på några men de kändes inte rätt. Sedan från ingenstans säger en väninna till min mor att hon ska flytta hem till sthlm och tycker att jag kan hyra hennes mammas lägenhet i 2a hand, sagt och gjort åkte och tittade och det kändes rätt, det kändes som hemma. Så 1 september har vi kontrakt skrivit ifrån men fick nycklarna 2 veckor tidigare men tog nog närmare 1 månad innan jag flyttade in. Men jösses vad jag trivs det är bara synd att det som sagt är i 2a hand.
 
Dop: Inför Haylies dop så ville jag att allt skulle vara perfekt, nu blev inte tårtorna perfekta men de smakade gott och det är huvudsaken. Och dagen till ära (8 December) skulle bli en minnesvärd dag på flera sätt det vart ju snöstorm och plogbilarna var inte ute. Visst oroade jag mig för att mina gäster skulle råka ut för något under vägen. Men alla kom fram vilket jag vart glad för och alla kom hem helskinade senare på kvällen.
 

 
Jul + Nyår: Haylies första Jul bara det är stort i sig. Julafton firades med familjen och min farbror och min farmor som varje år bara att en liten fröken Lindberg fick uppleva sin första jul. Och idag på Nyårsafton ska vi första äta gott hos min väninna Emelie och låta dogsen leka och så se på film, en stund innan 12 slaget är det tänkt att vi ska gå till mig och se på nedräkningen på tv då hon inte har en antennsladd, sedan blir det smidigare för mig för då kan Haylie sova i sin säng nästan direkt. Hon lär ju somna vid 23 skulle jag gissa på.
 
 
Förväntningar inför 2014
-Nytt jobb
-Resa till London i Maj (Är det tänkt)
-Inskolning hos dagmamma för Haylie
-Mer hälsosam
-Börja träna
-Njuta av livets alla stunder
-Eventuellt börja att studera

Kommentera här: