Storhandling

Javisst är det bra att storhandla men inte fan trodde jag att det skulle gå på 1100 lite drygt, får väl se det som såhär att det är ungefär 275 kronor i veckan. Nu ska jag ha mat för minst en hel jävla månad. Gjorde ett litet misstag att jag inte kollade hur mycket köttfärsen vägde så det visade sig att jag köpte köttfärs för 150 spänn men den är uppdelad i 6 lika stora delar och nedlagt i frysen.
 
Sedan köpte jag grytbitar också lite drygt 1 kg som jag delade upp i 4 påsar, sedan blev det 2 kg kycklingklubbor men den hade de kampanjpris på så kunde inte låta bli.. Alltså 2 kg för 19.90, sedan köpte jag ju även kycklingfiléer och fläskfilé, ja ni ser ju det drog iväg men nu har jag för ett tag framöver. Fick stuva om i min frys fastän att den var långt ifrån halvfull innan. Och så mycket som jag har i kylskåpet nu har jag aldrig haft tidigare. Sedan är jag så jävla stolt över mig själv, jag köpte inget godis eller chips eller dricka.
 
 

Så jävla stolt det enda jag vet att jag kommer att vara tvungen till att köpa mer är mjölk och ersättning till Haylie om 1,5-2 veckor. Ska nu ställa mig och komma på vad jag ska göra för mat, vet inte riktigt helt enkelt men kommer alltid på någonting ;)

Sedan kan jag ju dessutom göra en hel del hemmagjord mat nu också vilket är great! Har ju ett antal burkar som jag samlat på mig till henne! Har ju redan fryst in köttfärssås i en burk till henne och fler burkar lär det bli så småningom!

Ska ställa mig och städa upp efter damen och diska min disk i köket så kommer jag nog på vad det blir för gott ikväll. Harylie sover sedan en stund tillbaka. Och just det jag måste förbereda en påse med små bitar av köttbullar och tvätta klart det sista. Var dessutom och hämtade Haylies paket förut, vad gulliga kläder de vart. Mycket sötare i verkligheten, sedan att man inte fattar riktigt hur snabbt det går liksom för 8 månader sedan hade hon stl 50-56 och nu passar hon i 74 liksom.

Och inte fasen krymper hon med tiden heller! Det är på snudd till ångest!

Kommentera här: