Akuten

Haylie hade en väldig hosta natten till idag med andningssvårigheter och kom helt enkelt aldrig till ro efter nattningen 6 timmar tidigare. Ringde 1177 för råd men fick avgöra själv om jag ville åka in med Haylie eller ej. Jag tycker att det är bättre att kolla en gång för mycket.

Det konstaterades vid 03.00 tiden på morgonen att Haylie har krupp, vilket jag anade sedan några månader tillbaka. Känns skönt att ha det konstaterat, sedan ska vi på återbesök på Barnmedicin efter jul då Haylies förkylning har varit lite väl länge (september) för att hålla koll.

Hon fick 6 st kortisontabletter utspätt i vatten innan vi åkte ifrån kss och det ska lindra i 3 dar. När vi kom hem vid 4 snåret så sov både hon och jag lugnt i ca 5 timmar innan det var dags att gå upp. Åkte och hämtade Nova på Frugården på eftermiddagen, hon hade tydligen vankat av och an mellan 01-04 och pipit innan hon kom till ro inatt.

Nu ligger hon här vid mina fötter och sover, Haylie har inte somnat än trots att hon är jätte trött och våran eftermiddagslur på 3 timmar stör inte.

Förhoppningsvis somnar hon om en liten stund, kvällar och nätter är ett helvete sedan hon blev förkyld. Kan jag inte få tillbaka den snälla lilla tjej som sov hela nätterna istället? Jag vet jag ska inte klaga men det sliter så på en annan och jag vet att det är en av alla tusen faser som hon ska gå igenom.

Kommentera här: