Ibland får man bjuda på sig själv


Det ligger en rätt rolig historia bakom den där grenen, jag lovar att det kommer att få er att skratta. Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag aldrig tagit den risken som jag gjorde.
 
Vänta jag ska berätta!
 
Jag hade bestämt mig för att åka till skogen för att leta efter en gren som skulle passa till min idé, kottar, lingonris och granris. Sagt och gjort packar in barn och hund i bilen och åker iväg till skogen. Parkerar och låter bilen stå igång dels för att Haylie sover och ville låta henne fortsätta att göra det. Nova kände ju igen stället då vi tränat spårning där och blev alldeles till sig när hon inte fick följa med ut så hon sprang fram och tillbaka, ylade och hade sig och sen när jag var 2 meter ifrån bilen, vad hör jag? Jo hur Nova trampade på låspinnen på förarsidan och låser hela bilen. Där står jag utan reservnyckel och telefonen på laddning i bilen, en sovande Haylie och en Nova som inte fattar vad fan hon gjort och min panik på andra sidan.
 
Min första tanke var hur fan jag skulle ta mig in, om jag skulle slå in rutan. Min 2a tanke gick som så att om jag slog in rutan hur skulle jag parkera bilen utan att obehöriga skulle ta sig in i den och hur skulle jag finansiera den kostnade. Min 3e tanke var hoppas att det kommer någon och åker förbi snart. 2 minuter senare stannar jag en bil med ett äldre par och lånar telefon så ringer mamma i halv panik. Jag vet att det finns en extra nyckel på Frugården men ingen visste vilken nyckel. Men iaf mamma kom 8 minuter efter att jag hade lagt på och tackat det äldre paret för att jag fått låna deras telefon. Med en nyckel som ingen visste vems den var. Provade och låsa upp och det gick, den glädjen alltså! Hade nyckeln inte passat så hade mamma fått åka hem till mig och hämtat min reservnyckel hemma.
 
Vad har jag lärt mig utav det här?
Jo att sätta på kopplet på Nova och binda fast henne så att hon inte kan göra om detta igen alternativt att hon får stanna hemma. Och helst ha med en reservnyckel i bakfickan ifall det skulle ske igen. Jag tycker att det hela är så komiskt, då det alltid händer mig och den som lär leva med mig i framtiden lär ha mycket roligt åt mig.

Kommentera här: