Vill man få sig en rejäl genomkörare ska man gå i skogen.

Jag fortsatte städningen som jag inte hann igårkväll och körde ett extra lir i vardagsrummet. Ringde fastighetsskötaren då jag haft stopp i handfatet ett par dagar, nu när jag kom hem vad har de inte gjort då? Jo de har bytt ut hela röret, det finns inget vattenlås längre och det rinner som aldrig förr! Vad glad jag blir! Jo jag har en kupa på dörren där jag förvarar en nyckel så att fastighetsskötaren kan komma in om jag inte är hemma, vilket vart fallet idag.
 
Under tiden som jag var borta så var vi ute på Frugården och även en sväng i skogen. Kan ju säga som såhär att vi var inte ute länge och det var svår terräng... Jag behöver inte styrketräna på ett tag att gå omkring och bära på en 10 kg tung Haylie på armen i svår terräng är inte att rekommendera!
 
 
Nu vet jag dessutom hur Trattkantareller ser ut, det finns en som ser exakt likadan ut bara att den är toppig vilket är en giftsvamp. Svåra att se är de rackarna också för de smälter så jäkla bra in i naturen i sin bruna färg. Vi sa det dessutom att vi ska åka ut en förmiddag när Haylie är på dagis, för hon tröttnade snabbt. Samt att vi ska åka till en annan skog som vi båda känner till rätt bra.
 
Det kliar på mig efter att mamma sa att hon hade en älgfluga på sig, det kliar på mig att veta att fästingarna inte har dött ännu skulle jag hitta en rackare skulle jag ringa Emelie i panik och halvt skrika att hon måste komma och ta bort den. Jag kan inte ta i de äckliga djuren.
 
I vilket fall det var sjukt jobbigt att gå i skogen, mitt ansikte måste sett ut som en tomat. Jag kände hur varm och röd jag var i ansiktet, svettades som om jag hårdtränat. Mycket jobbigare att gå knappt 500 meter i en skog än att gå 3 km på väg.
 
Ska om en stund duscha och byta om. Jag och Haylie ska på dejt hos Elin vid 19 tiden, tar 10 minuter att gå dit då hennes kille bor precis bredvid Haylies dagis. Kommer att bli en trevlig kväll :)
 
 

Kommentera här: