Avslutat kapitel & Folk som fuskar

Nu är äntligen nycklarna inlämnade och jag har ryggen fri förutom att jag blir återbetalningsskyldig för något som jag inte gjort sönder men som varit sönder sedan innan jag flyttade in. Hade jag vetat det ifrån början så hade jag kunnat köpt en ny batterivarnare, nu fungerar ju själva varnaren men fästet i taket är sönder så jag kommer få stå för en ny batterivarnare och arbetskostnaden för att sätta upp den. Det är lite surt, men å andra sidan så lär man sig av sina misstag. Kommer jag någon gång att bo i 2a hand igen ska jag kräva att det genomförs en besiktning innan jag flyttar in så att jag inte ska stå till svars för sånt som jag inte gjort sönder.

Hade iofs tur i oturen, den sprickan som finns i ena fönsterrutan i sovrummet sitter på utsidan, hade den suttit på insidan så hade jag fått stå för glasbyte på det med, som de flesta vet så kostar glasbyte multum! Och om dörrarna inte hade funnits där så hade jag fått stå för dom också, ja ni hör ju. Och skulle MK ställa till väsen så kan jag göra det med, för man väcker inte björnen som sover. Jag väljer mina strider noga men när jag får stå till svars för sånt som jag inte gjort sönder, slarvat bort eller vad det nu kan vara då blir jag förbannad. Jag misstänker dessutom att MK är en fuskare, jag menar hon sa för ett tag sedan att hon skulle bli förtidspensionerad men nu jobbar hon tydligen heltid. Jag vet att hon kan hålla igång dagar i ända så jobba det kan hon, men hon vill inte. Mamma känner 2 till som är riktiga fuskare så jag sa att hon skulle tipsa fk anonymt om dessa personer och då gärna ha lite underlag, konversationer i textväg, sms, folk som vet och har sett sakerna själv, bilder osv så att det finns bevis. Det är för jävligt att fuskarna kommer igenom systemet och de som verkligen är sjuka vilket är 98% av de som är sjukskrivna blir åtklämda och får lida för det som fuskarna gör mot dom. Rent förjävligt!

Hade jag haft mer underlag om dessa personer så skulle jag lätt kunna tipsa fk om fuskare och stå för det. Usch för såna som inte vill ha jobb och glida fram på pengar ifrån fk utan att göra rätt för sig. Blir förbannad på riktigt!

Kommentera här: