Det får inte gå för fort

Kommer knappt ihåg vad jag har gjort idag men dagen började med att jag och Haylie åkte till Barnmorskan på återbesök om hur tiden med p-piller har gått och den gick åt helvete. Så 1 December blir det insättning av p-stav och fick även veta att eftersom min mamma hade fått en liten propp i hjärnan när hon var oerhört dålig så kommer jag i framtiden inte att få ta kombinerade hormoner som en del p-piller har. Men p-staven har bara 1 hormon så det går bra.
 
Åkte till Frugården efteråt och tvättade 4 maskiner med snabbtvätt. Träffade på Petra som brukar åka ut till Frugården för att hjälpa till att mocka och göra det fint hos djuren. När allt var gjort och tvätten klar packade jag in ikeapåsen, Haylie och Nova i bilen. Haylie somnade så hon fick sitta kvar medans jag gick in och hängde upp all tvätt. Sen åkte vi till Mamma, hon sov när vi kom dit så satte oss i Dagrummet där Monica K och mammas rumskamrat redan satt. Tydligen fick hennes rumskamrat agera min pappa under natten för mamma skällde på honom att han snarkade. Han är så söt min mamma, hon hade inte sovit så bra under natten så då kan man behöva sova en sväng på dagen. Hon var uppe i rullstol en del under tiden vi var där sen, fick hjälpa henne att äta och snart kommer hon att kunna äta själv utan hjälp. Hon blir starkare och starkare för var dag som går, jag tycker väl att det går för snabbt dock så att inte ett bakslag kommer sen. Men på sjukgymnastiken idag hade hon vart uppe och gått med stöd såklart men det är jättebra att hon får träna, hon är ju på precis rätt ställe. När vi sedan skulle åka då ville hon upp i rullstolen och ut till dagrummet för att umgås med andra och titta på tv. Det gör så mycket att få komma ut till folk som är i samma situation på ett eller annat sätt annars skulle de inte ligga på en strokeavdelning.
 
Nu ska mamma dock få en ny rumskamrat, hoppas hen kommer att komplettera mamma minst lika bra som den förra för det gör så enormt mycket om man har en rumskamrat som man kan prata och skratta med.

Kommentera här: