Att ha bil är en lyx med en stor kostnad därtill

Jag sitter och hoppas att jag får fler arbetstimmar i September än vad jag fick i Augusti eftersom jag måste köpa vinterdäck till s60in i år. Jag har redan nu börjat kolla och har hittat ett par däck utav intresse och skulle gå på totalt 1800 + frakt men måste kolla vad för storlek jag har på mina vintersulor innan jag beställer. 
 
Anledningen till att jag inte köpte förra året var ju för att min bil var trasig och obrukbar vilket den inte är i år. Imorgon ska jag dock besikta bilen, skönt att få det gjort och vet redan nu att jag lär ha två anmärkningar varav den ene är avgassystemet.
 
Skall straxt åka till apoteket och köpa lite bra att ha hemma (vid förkylning) produkter. Och åka till affären för vi behöver handla lite grann också. 
 
Har jag jävligt otur så får jag bilskatten nästkommande månad vilket jag inte har råd med. Nog för att jag redan vet att augustilönen kommer att bli snål så hoppas jag för min egen skull att bilskatten klmmer i Oktober. Det brukar varje höst vara mycket som kommer på samma gång, bilskatt, besiktning, radiotjänst, barnförsäkring (den betalar jag imorgon), laga bilen osv. Och jag har tänkt så många gånger att det borde spridas ut just för att det blir så mycket på en gång. Jag löser det såklart men det blir tufft! 

Kommentera här: