Viktplatå

Imorgon när vi har vaknat ska jag ta tillfället i akt och mäta mina proportioner, det var ett tag sedan jag gjorde det sist. Straxt innan jul var jag nere på 101 kg men i och med jul och nyår och att jag drastiskt minskade min körning med den rondbilen jag kört medt sedan Juni förra året så gick jag snabbt och stadigt upp i vikt. Vart uppe i 109 kg men har smått börjat att gå ner igen. 
 
Ännu ett mål har nåtts ändå i och med att jag för några månader sedan inte ens kunde knäppa mina ridbyxor. Så när jag på riktigt använde dom sist så satt de som korvskinn på lår och rumpa det kan jag inte påstå att de gör idag. Även om gylfen åker ner ibland så stör det mig inte eftersom de sitter så löst över lår och rumpa men även att jag kan både dra av och på utan att knäppa upp dom. Ett nästa delmål är ju att nå 100 kg, jag vill ha nått 90 till Juli och det är inte omöjligt, bara 15 kg som behöver bort. Blir det mer så blir jag glad men blir det mindre så gör det inte så mycket eftersom jag ändå har kommit en jäkla bit på vägen.
 
Jag har ännu inte nyttjat massagen som jag skulle ge mig själv när jag nådde 110 kg. Men ska ringa och boka tid eftersom jag känner att jag behöver komma bort och rå om mig själv samtidigt som presentkortet går ut i Augusti. 
 
Så det ska bli intressant att se hur mina mått ser ut. 

Kommentera här: