Ser fram emot deadline

Igår eftermiddag var vi iväg till skogen för blåbärsplockning. Haylie snyltade på det jag hade plockat så fick säga till henne flera gånger att inte äta blåbär ifrån hinken utan plocka själv. Det blev inte så mycket blåbär men tillräckligt för att kunna baka med dom. 
 
Så igårkväll satt jag och finulade på vad jag skulle bjuda på för fika utan att göra det för avancerat. Till slut kom jag fram till vad jag ska bjuda på. Jag kan börja redan idag eftersom jag rensade ut frysen igårkväll, stuvade om och slängde sånt som varit infruset för lång tid och hittade även en gammal "misslyckad" tårtbotten som jag tänkt göra något med. Dock inte en tårta! 
 
Skrivit lista på allt som ska göras och när allt ska vara klart. Jag har satt deadline imorgon (Måndag) kl 21.00 bara finliret som görs på Tisdagförmiddag. Funderar på om jag inte skulle behöva ett pkt ägg till. Jag hittade även en bytta frusna hallon som jag måste ha plockat förra sommaren så jag behöver inte köpa så mycket hallon heller. 
 
Ska bli skoj, jag menar många inbjudna har inte ens varit i min lägenhet. Det sköna med drop in är ju att det håller ett jämt flow hela tiden. Saken är den att jag funderar på om jag ska göra 2-3 runda marängtårtor eller satsa på en långpanna? Jag måste undersöka lite recept och portioner. Självklart gör jag hellre fler portioner än för få. 
 
Haylie är med på planeringen och är medveten om att vi ska ha kalas och att hon fyller år snart. Jag måste få tid till att slå in de två sista presenterna bara. 

Kommentera här: