En dag på Elmia Scandinavian Horse Show

Idag är jag så jäkla trött att jag vet varken till eller från. Lilla H vakna halv 7 och jag har sovit till och från sedan dess tills nyss. Men vi hade en fantadtiskt rolig dag igår och min mor trodde på fullaste allvar att vi skulle bada på badhuset bredvid Elmia tills vi körde förbi deras parkering. Vi missade lite utav det vi hade velat se men vi kom iväg lite sent och fick även leta efter bankomat. Men vi hann ändå se mycket på dressyrarenan ändå och en tjej som insprerade enormt mycket, hon hade inga ben efter en olycka och ändå så red hon. Min mor har ridit 5 ggr det senaste året och att min mor fick se denna inspirerande tjej tror jag trots allt var bra. Vi kan nog binda fast benen på min mor också tills hon tränat upp balansen lite. 
 
Det var även häftigt att vara på plats och se när de red 1,50 klassen i hoppning. Men det vi tyckte var dåligt var att mässpriserna var 10% lägre än ordinariepris. De kunde åtminstone haft 20-30% iaf. Fanns mycket fint och man skulle velat haft en hästlastbil men det lägger jag in i min dröm om min framtida gård. Det finns ju ett hus som jag så hemskt gärna skulle vilja ha men som jag inte har kapital till. Men nån dag ska min dröm gå i uppfyllelse!
 
 
 
Vi har skrattat hela vägen hem ifrån Jönköping och jag kommer aldrig mer kunna se en lunchkorv på samma sätt som innan gårdagen. Herregud alltså! Men väl hemma så hade lilla H blivit hämtad utav min far på min begäran för att jag inte skulle hinna hämta lilla H till 20.00 
 
Under tiden jag satte fast bilbarnstolen i min bil (lånade mina föräldrars) så släpptes hästarna in och väl inna kollades de igenom och tränade lite också. Det blev även dans i stallgången, jodå hos familjen Lindberg på Frugården där kan allt hända! 
 
Vi har redan bestämt oss för att att vi ska åka dit igen nästa år även om priserna kommer att vara mycket högre för i år var de skitbilliga!

Kommentera här: