Bjöd på fika

Jag kom på imorse att jag skulle fortsätta städningen utav ugnen som jag påbörjade igår. Jag har låtit ugnsrengöringen ligga och verka i nästan 1 dygn och imorse var det så ofantligt lättstädat att jag inte fattar varför jag inte använt ugnsrengöringen tidigare. Det stod ju "låt verka några timmar, helst över natten" den är nu skinande ren, bara glaset och ugnsluckan som skulle behöva en omgång men jag orkar inte skruva upp skruvarna för att komma in emellan så det får vara smutsigt tills jag känner för en grundligare rengöring.
 
Passade på att göra en morotskaka i förmiddags också då vi bjöd in mina föräldrar, de skulle ju till Bomässan och när jag ändå bor precis granne så why not? Det är ju inte precis varje dag som de är och hälsar på i mitt hem 2-3 ggr per år på sin höjd, inte oftare än så i alla fall. 
 
 
 
Jag har bett min far att hjälpa mig att sätta upp en lampa i sovrummet och min hallstege, när han ändå håller på så skulle han kunna få sätta upp en hel del mer åt mig, tallrikshyllan i Haylies rum krokar i taket på 2 ställen och lite annat också. 
 
Funderar på att ge Haylie ett skrivbord istället för det lilla bordet och de två stolarna som ändå aldrig står där de ska. Jag ska fundera lite på det tills senare. 
 
Jag fick en hel del inspiration på bomässan inför mitt framtida hus. 👌

Kommentera här: