Nu börjar det likna något

Man tager vad man haver tills man köpt en kruka som passar. Jag är lite kluven på ifall den ska stå där i hörnet eller om den ska stå på andra sidan. Samtidigt skulle jag nog vilja ha en till likadan palm i vardagsrummet. 
 
 
Det kommer nog att bli så för nu när jag sitter i soffan så saknas det en på andra sidan. Kommer att flytta om lite så att den får plats att bre ut sig som sig bör under natten. 
 
Måste medge att det känns väldigt bra just nu, trivs i hemmet med hur det blir och framförallt att det blir så som jag har tänkt mig. 
 
Jag satt och tänkte häromdagen att jag nu har bott här i 2 år och kommer med stor sannolikhet bo här i 2 år till om inte mer. Vilken tur man har som fick denna möjlighet i ett av stans mest populära områden och där snart hela lägenheten är renoverad, stambyte av badrummet är klart senast våren 2018 och visst kommer jag att sakna badkaret men med tanke på att det kommer att bli så sjukt fint så får det vara värt det. 
 
Vi ska också bli klar med kökssoffan, skrapa bort fågelskit och sen måla om igen. Behöver nog köpa mer färg och wax också, vi har tid för det. Och det kommer att bli klart innan Haylie fyller år, semestern är ju snart här och då har jag möjlighet att göra klart 😊

Kommentera här: