Vågen tickar nedåt

Jag blev positivt överraskad tidigare ikväll, normalt sett brukar jag väga mig på morgonen men idag blev det på kvällen och jag har gått ner 3kg nu den senaste månaden och 1kg under min första vecka med lchf vilket jag är väldigt nöjd med.
 
Sakta men säkert och förmodligen så gör det väldig nytta att utesluta socker, gluten och stärkelse sedan när all överflödig vätska försvunnit så har lite mer vikt tappats. Mest troligtvis skulle det gå fortare att gå ned i vikt om jag tränade också men jag vill liksom inte börja för snabbt med allting och tappa motivationen ännu snabbare. För mig så har ju alltid intaget av mat/dryck/sötsaker varit min stora last. När jag har kommit in desto mer med min nya livsstil då kommer jag att gå upp ett steg i trappen för viktnedgång med träning. 
 
Tills dess njuter jag av lokalproducerad mat och naturlig mat. Jag har beställt 5kg lammkött, 1 burk honung, grönsaker med få kolhydrater och 2 fkp ägg på reko-ring som jag hämtar på Torsdag. Det känns riktigt bra och jag har hittat en frukost som funkar för mig, nu har jag ätit det två dar i rad och det är chiapudding med kokosmjölk som jag toppar med bär. Så nu när jag har jobbat Mån-Tis så har jag haft med mig en glasburk med tätslutande lock och njutit av min chiapudding på jobbet. Funkar för mig och tar inte lång tid att förbereda kvällen innan, snabbt och enkelt precis som jag vill ha det.

Kommentera här: