Virkar en korg till badrummet

Igårmorse hade Petra taggat mig i ett inlägg på facebook och frågade om jag kunde göra en skål/korg att ha tops i. Hon valde färgen grå och tidigare ikväll satte jag mig med den och nu börjar det på att likna något så imorgon kan jag med stor sannolikhet överlämna den till henne.
 
 
När jag vet vilka färger som det kommer att bli i badrummet så tänkte jag göra några i olika stl till mig själv också i den färg som jag tänkte ha som färgklick sen. 
 
Jag har gjort några korgar tidigare men denna är i särklass den snyggaste och mest lyckade jag har gjort, mao man blir bättre ju mer man övar. 
1 Sandra Rosén Dahlgren:

skriven

Coolt och snyggt! Duktig du är! Jag är än så länge ganska nybörjare på virkning, liiite mer hajj på stickning, men ska försöka ta lite mer tid till sånt så att jag blir bättre, är ju så kul också :)!

Svar: Tack, det ligger en del övning bakom. Jag tog upp både virkningen och stickandet i December förra året och det är tur att man blir bättre med tiden. Haha! Jag kör ett par rader varje kväll det inger en skön avslappning också. :)
Helene

2 Sandra Rosén Dahlgren:

skriven

Ja, jag måste öva mer! "raksträckor" är ju en sak men att börja forma och byta färger och sånt så blir det ju genast mer komplicerat. Å då kan det gå ganska snabbt att lära sig ändå men du gör ju lite varje dag och då blir det ju ganska många timmar på den tiden, inger hopp för mig i alla fall :) ;)! Ja, både roande och avslappnande med handarbete :)

Svar: Hade jag inte börjat handarbetat så gade jag aldrig lyckats må såpass okej som jag gör idag eftersom jag i stort sett kraschade psykiskt i våras. Handarbetet var det som fick mig att slappna av och leva i nuet samt inte ha miljoner tankar i huvudet. Om det finns saker du tycker är svårt så sök på youtube, det var så jag lärde mig 👌
Helene

3 Sandra Rosén Dahlgren:

skriven

Svar: Va fint att du hittade något som hjälpte och att du mår bättre :)! Tack, det ska jag göra :D!

Kommentera här: