Nu var det dags

Jag har gått och dragit på att göra en synundersökning under väldigt många år men för bara några veckor sedan blev det ohållbart. Jag har dragit mig för att köra i mörker tidigare för att jag ser knappt något. Jag har alltid haft dålig syn i mörker. Och när jag kör i mörker numera i och med mitt pendlande så får jag så hemska migränattacker att det inte är värt det. 

Förra veckan bokade jag tid för undersökning och mycket riktigt, jag har ett brytningsfel. De enda som vetat om att jag skulle få glasögon är mina klasskamrater och Mia. Idag var jag och hämtade mina brillor och jag har absolut gjort ett bra val! 


Så jag ska ha dom när jag kör bil, tittar på tv och när jag läser på whiteboardtavlan i klassrummen. 

Jag kan för övrigt inte förstå hur snabbt denna hösttermin har gått!! Jag har världens bästa och finaste klass, det är ett som är säkert!

Kommentera här: