Hockey & Kvällshäng

Har lagt Haylie för kvällen, hon sover som en stock. Nova bryr sig lika mycket som en fis i rymden att det skjuts raketer utanför. Jag är inte den som ömkar henne heller för det mår inte hon bättre utav, snarare sämre om man håller på att ojar sig och visar att saker och ting är farligt. Synd om alla de djur som faktiskt är skotträdda att de ska behöva gå igenom flera dagars smällande för att folk inte har någon respekt att skjuta enbart vid tolvslaget på nyår inte någon annan dag!
 
En annan sitter och tittar på hockey, det är rätt okej. Sverige leder ännu så förhoppningsvis fortsätter det så. Varför vara som alla andra egentligen? Min mor frågade mig tidigare idag hur det kändes på årets sista dag, vadå hur det känns? Ska denna dagen kännas speciellt menar hon? Känns precis som vanligt, som vilken dag som helst, förutom att jag har mensvärk from hell.
 
 

 
Jag fick inte äta min avokado för mig själv förut, Haylie fick smaka på räka och stenbitsrom och romblandingen men det var ingen hitt Nej det var avokadon hon skulle ha. Hade hon fått bestämma så hade inte jag fått någon avokado alls. Och ska dra fram lite goda kex och njuta med lite mögelost om en stund, jag måste få unna mig lite.
 
 

Kommentera här: