Det är jobbigt med ändrad mens

Helst skulle jag också vara ute i sol och värmen men hur mycket kan man njuta av aktiviteter när man behöver uppsöka toalett varannan timme? Finns inte toalett i närheten överallt heller. I år så har mina mensblödningar ökat markant ifrån normal till rikliga. Alltså från att ha bytt var 4-6e timme till varannan, från ob blå till ob rosa. Jag oroar mig något så kopiöst när jag jobbar eller är ute att blöda igenom att jag får använda dubbla skydd när jag vet att jag inte har möjlighet att uppsöka toalett när det är dags. 
 
När jag gav blod sist så hade jag lågt blodvärde och jag misstänker att det har med min rikliga mens att göra eftersom inte järntabletterna har hjälpt. Undrar varför det har blivit såhär? Kan det ha blivit som en biverkning på att jag haft stav? Finns det några andra faktorer? Vad kan man göra åt det? Jag skojar inte när jag säger det men den här tröttheten är slående och då har jag ändå sovit 8,5 timme inatt förutom att jag vaknade vid 4 för att Haylie kom och för att gå på toaletten. Jag behöver storstäda men jag orkar inte för att jag är så trött. Badrummet ska tydligen gå igenom ännu en besiktning på Måndag och då vill jag gärna att det inte ser ut som det gör hemma. Dessutom behöver jag storstäda rejält nästa vecka ändå för att jag inte ska behöva stress städa inför ♡ 
Han vet dock om att min ork är låg och att jag inte förstår hur en 4,5 åring kan stöka ner så mycket på kort tid. Jag har heller inte råd till hemstäd just nu, det hade varit skönt om en haft det. 
 
Det hade varit skönt att haft en tvättmaskin också när jag ändå tänker på det. Får prata med vaktmästaren om det, får gilla läget att hyran ökas men levnadsstandarden höjs och man slipper hålla koll på tvättider. 
 
Jag längtar i alla fall tills mensen är slut, förhoppningsvis på Måndag så att jag kan börja leva lite mer än som jag gör just nu. Ska nog mejla min bm också angående detta och se vad hon har att säga om det. 

Kommentera här: