Inte så smart

Jag håller på med en födelsedagspresent till en nära vän som fyller år på Fredag och jag trodde verkligen att jag hade ett till nystan i samma färg men tji fick jag så nu har jag skickat efter fler nystan av samma färg och sort med snabbfrakt. Jäklar alltså att man inte kollade upp det tidigare, jag hittade 2,5 nystan av samma sort men det var svart och känns ju dumt att helt plötsligt börja med svart när man har gjort lite drygt hälften. 
Jag började med denna igår under tiden Haylie var inne på gymnastiken och pillade lite då och då igår medans jag har suttit de senaste 3h och virkat. Det här är verkligen hjärngympa eftersom det finns bara mönster till den första döskallen och när det är flera på rad så får nan tänka själv hur det ska göras. Men jag är nöjd hittills bara lite bitter att jag inte kan fortsätta förens på Onsdag eftermiddag. 
 
 
 
Det bästa är att jag har valt ett garn som tål att tvättas i 40°C 
Jag borde egentligen passa på att göra flera när man ändå håller på men får väl se, har så många alster igång samtidigt att jag egentligen borde göra klart alla innan jag påbörjar nya. En sak som är bra nu när jag får vänta tills på Onsdag med att fortsätta virkandwt är att jag kan fortsätta stickandet med ännu ett relativt nypåbörjat alster.

Kommentera här: