Solbränd & Storstädning

Igår efter gymnastiken så var tanken att vi egentligen skulle ha städat men det slutade med en heldag på stranden. Årets första dopp avklarat också ✔ det var skönt när man väl kommit i trots sina ca 16° i vattnet. Jag brände sönder hela ryggen igår men vänstra axeln och skuldran är mest drabbad, sedan har jag också bränt mina armar, knän och insidan av högra benet. Haylie låg mest i vattnet från lunch tills vi åkte hem 6 timmar senare, det var först imorse det syntes att hon också hade blivit lite bränd, inte så mycket som jag har blivit men färg har hon allt fått. 
 
Så idag kör vi städningen istället och Haylie har fått ansvar att städa sitt rum och hänga upp sina klänningar och koftor på klädställningen som jag ställt in i hennes rum. Bättre att den står i hennes rum än att det blir en uppsamlingsplats i mitt sovrum. 
 
När jag är klar med att rensa och lägga alla garn på sin plats så blir det dammning för det har jag fuskat med.. ett rum i taget så blir det inte övermäktigt som det annars kan bli för mig. Och jag är verkligen råtaggad för städningen dels så vill jag inte gå ut som ni kanske förstår och vi lyssnar också på riktogt bra gammal musik som jag senast lyssnade på som ung vuxen. Bästa energihöjande musiken som jag hade glömt bort. Exempel Anton & Affe-Ny Framtid som jag har kört den i 460in för många år sedan. 😊
 
Bara en vecka kvar till det nya kapitlet i livet börjar med råge.. 😍

Kommentera här: