Börsåret 2019


Sedan jag öppnade mitt konto på Avanza våren 2017 har jag gjort många nybörjarmisstag och investerat i många förhoppningbolag. Det i sig har genererat en stor förlust, så jag sålde av allt och började om för ett halvår sedan och får medge att det har gett mig både erfarenhet och en syl i vädret. 

Så eftersom jag i princip klarat 2019 års nyårslöfte med -10kg (bara 700g ifrån) så ska jag år 2020 investera i en ännu bättre hälsa och ekonomiska förutsättningar. För drygt 2 veckor sedan hörde jag av mig till olika kreditgivare och spärrade mitt personnummer från att kunna handla på faktura & Delbetalning. Det är så enkelt att trycka på köp nu och betala sen att man hamnar i kreditträsket, been there done that, dessutom påverkar alla beviljade krediter din UC-score även om du inte använder dom. Och min plan är att köpa hus i inom 5 år och vill då inte att min kreditvärdighet ska påverkas. Det är 2 kvar som jag inte spärrat mig hos, den ene ska jag ringa om att sätta en kreditgräns på och den andre har jag kreditskuld till som jag vill betala av innan jag sätter en gräns hos den med.

Lite i funderingsstadiet att flytta tbx till sthlm dit jobben finns för här finns det uppenbarligen ingen chans till jobb. Men flyttar inte förens jag vet att jag har ett jobb och tidigast under sommaren så att Haylie inte flyttas mitt i en termin. Det är sunda tankar och jag börjar faktiskt längta tillbaka även om det oroar mig en smula. Men jag är ju känd för att göra det som faller mig in och vågar ta stegen mot något okänt om jag bara vill. 


Kommentera här: