Kvinnor kan, kvinnor är grymma som står ut med så mycket under en graviditet

Alla som någon gång varit gravida känner nog igen sig i denna text. En inflikning alla graviditeter är olika! Men iaf härligt klockren! Har kopierat denna ifrån en annan person på facebook så det är INTE jag som skrivit denna text! Tjejen som skrivit texten är underrättad att jag kopierat den!

-----

Måste få spy ut mig av denna graviditet och all smärta den tillför.... Och ge oss kvinnor ett perspektiv på hur jävla grymma vi är som faktiskt går igenom så mycket....

(har fått hjälp av andra gravida/har varit gravida att uppdatera listan vad vi går/gått igenom)

Känsliga läsare varnas!!!

Mitt bitter inlägg, jag får tamefan vara så bitter och tjurig och förbannad som jag bara vill nu, det är min rättighet!

Sanningen bakom det vackra med en graviditet!.....

25 kg övervikt =
mestadels vatten, spänner och gör ont, kan inte använda skor etc.
karpaltunnelsyndromet =
smärta i armar och händer, domningar och sticks, kan inte använda dem för länge, krokhänder. 
Kramp i benen ja då ska det va bra med stödstrumpor, jävla smart uppfinning till gravida som knappt kan få på sig vanliga strumpor, försök själv att dra på en sovsäck på bilen med korvfingrar. 
Och svettas jo tack, själv svettas jag som en gris, så mycket att jag vaknat upp och trott vattnet gått flera gånger. 
Och visst ja, hålla tätt, det vore ju kul men nejdå, samma oro varje gång man känner att en nysning är på väg. 
Hormoner, jo det är en jävla massa hormoner, vi får tillbaka den där underbara pizzahuden vi hade i början av tonåren. Vi skrattar tills vi börjar gråta och skriker förbannat över att maken kunde vara så jävla självisk att han köpte mat för de sista pengen istället för att köpa gravidcravings.....
hemorrojder =
kliar, svårt att torka rent arslet, gör ont, inte direkt det som får en att känna sig som sexigast. 
måste äta massa järntabletter =
skiter kolbriketter.
vätska överallt till och med muffen svullnar upp så det ser ut att man stoppat en socka i trosan. 
foglossning = känns som om hela bäckenet är krossat och som om muffen ska ramla av vid varje steg.
bråck i muttan = supertrevligt med en jävla massa press där som om att det inte räcker när ungen fixerar sig som går att jämföra smärtan med att bli våldtagen med en motorsåg. 
den snygga pingvinwalken.
alla slemhinnor svullnar vilket gör att näsan svullnar till dubbel storlek, och andas genom den är ju bara en önskedröm, större chans att vinna 100.0000000000, och inte nog med det så känns det som om något försöker slåsönder den så som det dunkar. 
vätska som får ögonen att svullna och nästan känns som om att dem ska ploppa ut och gör så att mestadels av synfältet är suddigt ibland, toppen. 
huvudvärk, men det är det minsta problemet.
rinner öronvax. 
mensvärk, tummen upp.
någon som bokstavligen misshandlar en inombords och lämnar blåmärken här och där. 
Planera inför varje gång man ska ut mer än 20 meter från ytterdörren, kissa 5 minuter innan, 3 minuter innan och gärna försöka trycka ut lite till innan man går ut för att vara på den säkra sidan. 
lika smidig som en elefant i ett kylskåp. 
att sätta sig i bilen ger en astmaanfall. 
att prata får en anfådd och måste vänta innan det går att avsluta meningen.
trött som ett jävla as.
Halsbränna som förtydligar mitt efternamn... 
Visst ja, MINNET! Gravidhjärnan är ju bra lustig, 3+3=12! Synd bara jag tog med 6 st. Hur gammal är jag egentligen... Eller min favorit, bli livrädd av att något rör sig i magen och sedan inse ja visst ja, jag är ju gravid! 
Raka sig? Mmm jo visst, enklare att försöka krypa genom en kattlucka. 
Ryggsmärtor jo tack även det får man. 
Mjölkfylda pattar som känns som laddade handgranater...
Och magen, magen! Tänk er själva att springa runt med en medicinboll fastspänd vid dig i allt under vardagen och natt... 
Bristningar från att vår kropp töjs ut centimeter för centimeter som får varje del av kroppen att klia, klia så man nästan vill skinflå sig själv, själv har jag en grillkniv under madrassen som är min räddning när det är som värst... 
snurrig, svimmar.
Att andas är något vi människor måste för att kunna leva, tänk er då en jätte klump i magen som trycker ihop lungorna att 40% av lungkapaciteten försämras. 
Och att kunna höra sina egna hjärtljud efter att ha gått i trappan var både lite häftigt och läskigt men va fan det är ju normalt när hjärtat försöker pumpa runt den där extra litern med blod vi har i kroppen. 
Ni vet känslan efter en rejäl jävla fylla, illamående, spyr och allt bara känns fruktansvärt, ja typ så kändes det de 3 första månaderna, sedan några veckor i mitten och några veckor i slutet.... Kul, klaga ni för 1 dag ni 
Det fina med att spotta handfatet rött varje morgon och varje kväll.... 
samtidigt som vi städar och fixar och donar så gott vi kan och fortsätter vardagen så normalt som möjligt.... 
allt detta blir värre och värre tills den dagen då vi kvinnor känner 20% mer smärta än vad en människa egentligen tål.......aj med andra ord.... att slitas sönder i våran mest känsliga del av kroppen.... att känna att en hellre velat bli överkörd av en ångvält... och vad gör karlarna???? jo dom blir döende av en liten förkylning... JAG ÄR TAMEFAN GRAVID OCH.... OCH!!! ÄR FÖRKYLD.......

Hjälp gärna till att fylla på listan om de är något jag glömt eller något ni haft problem med som är typiska gravidkrämpor.

Nu ska vi se hur jävla starka vi kvinnor faktiskt är!!!

Kommentera här: