Flyttkaos

Det börjar eka så fort gardinerna åkt ner, har fyllt en sopsäck med lakan, sängkläder, dukar och gardiner. En liten låda finns Haylies dopgåvor i och även lite utav mina saker med.

Ska rensa i min garderob som jag tidigare sagt, rensa bland Haylies kläder och mycket mer. Ska packa ner större delen av husgerådet idag också och bara ha det absolut nödvändigaste kvar tills mitten på nästa vecka.

Usch vad det är keligt att båda flytta, städa och packa. Skulle gärna haft nyckeln redan och börjat flytta men men på Måndag kl 12 får jag tidigast hämta nyckeln. Sedan 13.15 ska Haylie få sin 18 mån spruta förutom att hon hunnit att bli 19 mån då.

Vet ni vad jag kom på? Jag har ju en madrass som inte används som jag kan sy till soffan på balkongen. Slippa köpa ny madrass för några hundralappar! Jag tror att den räcker om inte så går det säkert att få tag på någon billig på blocket.

Behöver måttbeställa galonklädseln i alla fall men det är inte så bråttom just nu! :)
Har kommit fram till att de enklaste rummen att städa ur är hallen, toaletten och sovrummet medans kök och vardagsrum är det några nervösa fläckar som oroar.

Det är ett känslomässigt kaos i kroppen, ett stadie man måste gå igenom. Nästa vecka ska jag hämta tripp trapp stolen, månlampa och reflexvästen hos mor och fars granne. Stolen skall målas vit och det får jag göra på Frugården.

Har pratat med Monica K och hon har en kallax hylla i den färgen som jag vill ha och så funderar hon på att köpa den färgen hon vill ha som hennes väninna har och jag kanske kommer billigt undan utan att behöva köpa en sådan ifrån Ikea.

Måste finkamma blocket snart också på grejer som jag vill ha och slippa köpa nytt. Längtar så sjukt men om 2 dar kommer det upp bilder på hur det ser ut för tillfället. :D

Kommentera här: