Harmonisk

Ikväll kom Elin förbi, vi har pratat ut och röjt upp missförstånd samt att jag fick höra hennes version av bråket som skedde i vintras. Det visade sig att jag inte fått veta hela sanningen utan bara en liten del, min mor har alltså valt att inte säga allt till mig. Jag vet att Elin inte ljuger då jag ser det på henne, men vi har sagt det att vi ska lägga det bakom oss och blicka framåt vilket glädjer mig.

Det var väl ödet som ville att vi skulle ses och reda ut det här, jag kan inte stå för det som andra har gjort och sagt utan bara för det jag har gjort och sagt. Och det känns så fruktansvärt bra i hjärta och själ att få tillbaka min fina väninna. Hon har kommit in i mitt liv på ett sätt där hon fått mig att känna mig jämlik. Nu ser jag fram emot en framtid med henne vid min sida, vänner som hon kan man inte få för många utav.

Det känns så bra att vi kan prata om precis allt, spelar ingen roll hur stort eller litet det är men visst kändes det lite stelt till en början men nu känner jag mer harmoni i mitt liv.

Kommentera här: