Förberedelse Julmat

Nyss blivit klar med köttbullarna, jag måste medge att jag har fått ett gott betyg. Haylie ville ha fler efter att ha fått 3 stycken vilket förvånade mig. När jag själv smaka så insåg jag vilket pangbra recept jag nu har och att istället för stekning i stekpanna så stekte jag alla köttbullar i långpanna i ugnen. 
 
De är nu i frysen såsom janssons är sedan igår. Bara diskningen kvar men väntar på att diskmaskinen ska gå klart innan jag kan städa upp i köket. 
 
 
Det känns så bra verkligen att en del av julmaten är klar, skulle behöva köpa revbensspjäll och förbereda dom också. För när även dom är klara så har man i det stora hela bara julskinkan kvar och den kan man göra klart dagen innan. Men imorgon kommer jag att göra vörtbröd också, har allting hemma så hoppas att jag lyckas lika bra med den som med allt annat. 

Kommentera här: