Mycket planering i tankarna

Jag vet hur ont det gör när benen somnar under ens egen skönhetssömn och då är det skönt att krypa upp hos mamma och kunna fortsätta sova vidare när myrkrypningarna har släppt. 👇
 
 
Om lite drygt 1 timme så får mormor och morfar ta över så att jag kan ladda inför jobb den sista stunden. Tills dess skulle jag behöva duscha och äta men samtidigt vill jag inte väcka lilla H. Dilemma. 
 
Täcket och kuddarna är upphämtade också, Haylie var så glad när hon förstod att täcket är till henne varpå jag förklarade att hon ska ha den i sitt rum, i den nya sängen sen. Och så sa hon att vi ska måla färdigt först vilket jag nog gör någon utav de kommande dagarna, hade ju varit skönt att fått det sista lagret gjort men finns varken ork eller engagemang så blir det inte bra. Då är det bättre att ta det en dag när man har energi att göra klart. Så sover jag inte bort hela Söndagen så gör jag det troligtvis då innan jag går på sista nattpasset. Då får den ett par dar på sig att torka innan det är dags för både tapetsering och dekoruppsättning. Är det klart så är ju bara det roligaste kvar, nämnligen inreda. Jag ska sätta mig ner och räkna lite på hur ekonomin ser ut i och med att Haylies säng inkl madrasser, lådor osv ligger på ca 4200:-  sen behöver jag ju en del pengar till min weekend i sthlm där hotell, mat och bensin är det som kostar mest. Skulle det va så att möjligheten finns så kan jag nog köpa med lite möbler på hemresan, vi passerar liksom 3 olika städer med Ikea längs med vägen. 
 
Det kommer att bli riktigt bra till slut, kanske svårt för er att se det framför er men kort tas ju allt eftersom och nu måste jag dra mig inåt trots en sovande Haylie i famnen.

Kommentera här: