Hänt mycket på nästan ett halvår

Det har hänt lite sedan jag skrev sist, våra ballonger syntes när ingen annan viftade med sina men vi satt ju rätt långt bak också. 
 
Då var jag dessutom orolig inför praktikplats och kan säga att det var en pärs! 1,5v efter att vi skulle gå ut på praktik fick jag äntligen en praktikplats med extremt kort varsel. 1,5 dag efter intervjun så inställde jag mig på det företaget, ibland måste man våga och det gav resultat. Jag fick en anställning där efter min praktik som gick ut igår och vi konstatera det att det fanns inte tillräckligt med uppgifter och timmar för mig, det kostade mer än det smakade. Tycker verkligen om det företaget jag var på och jag har lärt mig extremt mycket på den här tiden. 
 
Skolan tog slut 7 Juni och det har löst sig för de allra flesta samtidigt är jag inte orolig då det kommer rassla in jobb inom Lön/HR efter semestrarna. 
 
 
 
Jag har fått vänner för livet och två av de kommer jag att umgås med efter skolan, den ene träffade jag förra helgen på Power Meet i Lisch. Den andre har jag inte hunnit träffa ännu. Så fina tjejor verkligen ❤ 
 
Utöver allt detta så håller jag på att lära mig meka med bilar, nu senadt lärde jag mig byta bromsskivor och belägg runt om och vad som händer om man sjabblar till det. Jag skämdes som en hund men det gick bra och jag hade tur i oturen som hittade skruven till bromsoket på vägen när den lika gärna hade kunnat flygit rakt ut i terrängen. 
 
När jag mekar så gör jag det med hela ansiktet också, speciellt min haka är med i leken hela tiden...  
Fast kan väl säga att hela min kropp var dammiga och jävliga flera dar efteråt trots flertalet duschar. 
 
 
Första gången jag var med i garaget fick jag lära mog hur man byter framvagnsbalk, andra gången hur man byter stötdämpare och fjädrar. 
 
Nästa gång ska jag gå på min egen bil då jag ska byta mängder med grejer på min egen bil förutom felet med ABS och Antispinnen det får en verkstad kolla på åt mig för det kan vara precis vad som helst! 
 
Den största anledningen till att jag vill lära mig meka med bilar är för att jag är så fasligt trött på att vänta på att få hjälp och bli dumförklarad. Nu kan jag fixa det direkt när felet uppstår så man inte har mängder med grejer att fixa som kommer allt eftersom tiden går. Dessutom är det så jävla kul också! Jag skulle vilja ha en jänk och börjar på allvar fundera på att importera ett renoveringsobjekt från usa för att jag kan och vill. Dessutom vill jag lära mig svetsa också, det ska jag se till att lära mig antingen privat eller gå en kurs. 
 

Kommentera här: