Man lär sig av sina misstag, eller?

Nja alltså jag kommer nog göra samma tabbe både en och två och tio gånger innan jag lär mig att så ska man inte göra.

Jag har hållt på att välta min kärra inte en gång utan två gånger idag! Första gången var imorse, men jag får väl skylla lite på solen då, solen låg i min backspegel så när jag kom in i lite skugga så såg jag ju hur äkligt jävla fel jag stod med kärran så hade jag backat lite till så hade den vält. Så så jävla nära var det imorse!

Nu på eftermiddagen så hade jag precis tippat släpet och skulle till att backa till bilen för att tippa. Jag tyckte jag stod skitbra! Så börja tippa bilen och sedan var jag tvungen att köra fram lite grann inte ens 1 meter men det räckte för att jag skulle lägga typ hälften av kvarvarande 2/4 i en hög mitt emellan bil och kärra. SÅ! Jag kom  varken framåt eller bakåt. Inspekterade mitt misstag och kom fram till att jag behövdes grävas fram. Gick till killen i hjullastaren och såg så söt ut jag bara kunde och log lite smått och blinka lite fint och sa jag har ett litet problem. Log lite större och sa igen eller ja det är inte så litet, ganska stort faktiskt.

Han log och bara Jaså?
Jaa sa jag och log lite större igen och blinka lite till.. Jag har råkat lägga en hög mellan bil och kärra så skulle behöva lite hjälp att få undan lite för att kunna köra fram.
Han log inte längre, han skratta faktiskt!

Alltså jag förstår att det är roligt men vad begär man utav mig? Man blir inte proffs på 5 veckor! Jag hade iaf roligt och dom (jag kan garantera att det vart en snackis efter detta) men i alla fall så fick jag hjälp och de grävde ut mig lite, han i den lille grävmaskinen fick hålla emot kärran medans jag körde fram så att han inte vippade.

De har beställt mig till samma ställe imorgon med, ska bli intressant vad det är för misstag jag gör då och som kommer dröja ett tag innan jag lär mig att så ska man INTE göra!

Kan ge mig fan på att jag är en riktig snackis på det bygget, för det går inte en dag nu när jag varit där (2 dar) som det gått felfritt och bara flytit på. Men som jag skrev nyss man blir inte proffs på 5 veckor. Och jag vet att jag kommer göra grymt många misstag och fel under mitt första år, det är bara 47 veckor kvar :P

Kommentera här: