Lappmögel

Det snöar lite här och där idag, än har jag bara sett hagel och tydligen ska det vara halt. Och jag ska innan jag åker ikväll sätta på mina vintersulor för snart kommer lappmöglet på allvar och då vill jag verkligen inte vara 30 mil ifrån mina vinterdäck.

Räkningarna är betalda och skulden till min pappa är betald också. Ska bara lämna in bilen nästa vecka och det kostar 5000 lite drygt. Ska även åka till Horze och köpa ett vintertäcke till Nerica.

Har börjat titta efter julklappar till familjen än så länge har jag bara en önskning ifrån min mamma som jag snappade upp.. så jag ska beställa en sådan till henne. Det blir den enda julklappen hon får då den kostar 800 spänn. Sedan ska jag beställa grejer till min lillebror så att jag får grejerna istället för att han får ett presentkort så han kan köpa själv för tydligen så fungerade inte den som han fick förra året.

Sedan har jag en liten fundering på vad man ska köpa till farmor och min farbror Tore.. pappa är också en utmaning. Men det är bättre att vara ute i god tid så slipper jag stressa i December samt att jag lär vara mindre fattig i januari-februari då.

Bäst att sätta fart. Har inte gjort något vettigt idag.

Kommentera här: