2014 Resumé

Sitter och funderar på vad som har hänt under året som är extra minnesvärt. För det finns ju saker som hänt men som inte är direkt minnesvärda på det sättet, det positiva sättet. Minns knappt, känns det som.
 
 Under vintern bestämdes det att vi skulle på Avicii när han spelade på Tele2 Arena i början av Mars, fick med mig 2 av mina bästa vänner inte för att de är lika stort fan av Avicii som jag är utan lyssnar på andra genre vanligtvis. Men kul att dom ville följa med. Det var en upplevelse som hette duga dock var jag kanske lite missnöjd, det kunde varit bättre och större tycker jag. Visst det var min första konsert då inte Töreboda festivalen räknas enligt mig men den rättan känslan infann sig inte på det sättet oavsett.
 
I slutet av April åkte vi på Bilträffen i Barkaby, grillade och hade det gött innan själva träffen. Sedan slutade det med att jag och Thomas åkte själva dit medans Haylie blev kvar hos hans föräldrar. Den natten var min första natt på hotell helt själv. Man känner sig ju totalt lost och komplett dum i huvudet när man inte vet hur det fungerar eller i alla fall jag gör det! Kontrollbehov delux!
 
Firade Haylies första Midsommar tillsammans med Elin och hennes kompis, jätte trevligt hade vi och band midsommarkransar till oss allihop, minns att i björkriset som blev plockat var fullt med småkryp och det upptäckte vi inte förens en av oss provade kransens passform och hon blev nästan hysterisk vilket jag tyckte var hysteriskt roligt! Åt gott, drack gott och var bara allmänt underbart!
 
Under sommaren blev det en hel del bad tillsammans med Haylie och Nova, det gick så mycket bättre än vad man trodde att det skulle vara. Eftersom Nova blir ju helt till sig när hon ser andra hundar. Nu tyckte inte Nova det var så roligt att bada men det är sånt som hon förhoppningsvis lär sig att tycka om med tiden.
 
I slutet av Juli åkte vi till Järvsö på 1 veckas semester, då jag körde upp ett lass möbler och diverse lådor till kvinnan som hyr min lägenhet i första hand. Det var en resa som hette duga men ack så underbart, annan luft som kändes mycket renare än den luften man andas härnere. Underbar natur och ja jag laddade verkligen mina batterier de dagarna vi var borta.
 
Den 2 Augusti var det dags för Haylies 1 års dag, vilket år det hade varit. Så mycket hon utvecklats och det är så svårt att förstå vad man gjorde innan hon kom till mig. Haylie tycker ju om uppmärksamhet vilket detta var en dag som föll henne i smaken, all Eyes on her!
 
 I Mitten av Augusti var det dags för att börja dagis för denna lilla dam, hon har trivts sedan dag 1. Tog knappt 2 veckor efter att hon hade börjat innan hon lärde sig att gå. Hon har lärt sig väldigt mycket under tiden, fått en vän som hon är riktigt bundis med. Det är så roligt att hon trivs vilket märkts när man lämnat henne på morgonen, hon bara går iväg så står man där och undrar, Ska hon inte vara ledsen? Eller ska hon inte säga Hejdå? Mammahjärtat blir varmt när man vet att man valt ett bra dagis.
 
 
 Första gången på Luciafirande där Haylie var enda barnet som var tärna, hon tyckte det var lite skrämmande då det dels var mörkt och så många människor, jätte tidigt på morgonen då vi sällan går upp så tidigt. Så den ende som dög efter uppvisningen var mormor för hon är mormors lilla flicka alla dagar i veckan.
 
  Det gick ingen nöd på oss, Haylie fick så många julklappar att det slutade med att jag fick ta bort hälften för att ta fram när det är dags att byta ut de som finns kvar framme. Mycket god mat och som vanligt så frossade hon i sig det jag hade bakat. Vi har inte vart nödställda i jul. Julen är roligast för barnen vilket man sett på Haylie. Även om hon satt fastklistrad på mormor större delen av julafton så gick det absolut ingen nöd på henne.
 
Ikväll, sista dagen på 2014 kommer vi inte att vara vakna och titta på raketerna utan vi ska gå och lägga oss då vi brukar och förhoppningsvis sova djupt när det smäller som mest. Dock ska vi äta gott ikväll med förrätt och efterrätt, det händer ju inte allt för ofta. Så en mini nyår kommer vi att ha i alla fall.
 
Så får vi önska er Gott nytt år och God fortsättning på det Nya året!
 
 
 

Kommentera här: