Lite sent men julklapparna vi fick.

Jag har ju totalt glömt bort vad vi fått i julklapp, vi kan börja med mig då.
Jag fick en julkorg med en tidning, en liten Coca cola Life, en julmust och en massa godis av min bror. Det är tanken som räknas!
Av min farmor fick jag 2 rosa badlakan och 2 handdukar i samma färg, det var något som jag verkligen behövde. Av min farbror fick jag då pengar. Mamma och pappa fick jag ett knivset, powerpack, digital stektermometer och så även en fitnessboll.
Av Emelie fick jag sminkborstar, mina var as gamla så det var precis vad jag behövde, av Thomas fick jag en bok och av Johanna fick jag ansiktsmask och hårinpackning. Jag är jätte nöjd över det jag fick, det är sånt som jag har användning för. Boken jag fick av Thomas har jag än så länge inte kommit till mer än sida 28 men har skrattat som fan ändå, skulle jag få tid att sträckläsa så skulle jag läsa ut den på en dag och jag vet att det är en rolig bok. Bra val, undrar om han läst den själv?
 
Nu kommer vi till Haylies julklappar, det är så mycket att jag lär glömma hälften.
Men av Emelie fick Haylie kläder, massor med kläder som hon nu kommer att kunna ha en lång tid framöver. Av Johanna fick Haylie schampoo och badskum, det är sånt som alltid går åt! Av Thomas fick Haylie två böcker, den hon gillade mest med fordon i den fick även bada ett snabbt tillfälle när jag tittade bort, så den fick hänga på tork medans vi var iväg.
Av mig fick hon Lego duplo, en egen liten leksaksdator som genast blev en stor favorit, pussel, matta i siffror, verktygsset, leksaks teset med 3 koppar, 3 assietter och 3 skedar, klossar med siffror som både är stapelbara och tillräckligt stora för att kunna lägga i varandra osv, svårt att förklara. Hon fick Hårborste och hårspännen och en pulka av morbror Johan, speldosa av gammelfarmor, tofflor ifrån minns inte vem kanske av gammel farbror men sedan fick hon en traktor med vagn ifrån mormor och morfar som egentligen är för barn från 6 år men den kan bli rolig sen för den är radiostyrd. Säkert massa jag glömt eller blandat ihop vem som gett vad. Mycket fick Haylie i alla fall.
 
Jag kanske ska dra ner på antalet julklappar till nästa år, och bli klar ännu tidigare och sluta känna stress. Sedan har jag beställt kläder som Haylie ska få sen såklart, nu ska man rensa bort det gamla som blivit för litet.. igen.

Kommentera här: