Torsdag & Telefonskräck

Jag har alltid under stor del av min uppväxt haft telefonskräck. Till exempel när jag som barn skulle ringa till en kompis och fråga om vi kunde leka, om det inte var kompisen som svara så la jag på luren. 
 
Jag var tvungen att komma över min rädsla när jag var 22 och började köra lastbil. Alltså när jag går in i jobbmood så har jag inte haft problem med det men när jag är privat då blir det riktigt jobbigt. Fick en påminnelse igår för en faktura som jag redan har betalt och var så illa tvungen att ringa företaget det gällde. Och nu kan jag klappa mig själv på axeln för att jag dels inte stamma eller haka upp mig utan det flöt på och var klart inom 2 min och så kunde jag bortse ifrån påminnelsen, så den är riven. 😊
 
Jag vet inte vad vi ska göra idag riktigt, funderar på att åka till Hjo till min farmor. Hon ville så gärna träffa Haylie sist jag var där. Vilket inte gick. 
 
Imorgon ska lilla H till dagis och jag ska vända på dygnet och åka och köpa handbromsbackar och lämna de på Frugården imorgon när lilla H ska dit. Blir väl bilbyte så pappa kan fixa med min bil igen. 
 
Däcken ✔ sitter på och de ser såå stora ut fastän de hade samma stl som förra sulorna. Nu slipper jag risker 1200:- /däck varje gång jag är ute och kör. 
Handbromsen- ja backarna behöver bytas sen ska det också bockas av.
Bränslesystem- Som så många ggr tidigare så har min far inte lyssnat. Han körde stolle igår både framåt och bakåt för att se om bilen läcker. Eh läcker inte ett skit när man står still eller kör men det bara rinner under bilen när man tankar. Igår gick det upp ett 💡 för min far efter att ännu en gång förklarat vad problemet är. Han såg ingenting men problemet är att sprickan är en bra bit in under bilen, mellan båda bakdäcken. Sa att vi kanske kunde fråga min kusin om vi kan låna hissen på hennes jobb och visa min far vart sprickan är. Väntar på att han tar sitt förnuft tillfånga och lyssnar på mig. 
 
Den 4 Maj är sista dagen för ombesiktning i och med att den 5e är en röd dag och jag jobbar den dagen. 7 maj är vi i sthlm under dagen och det ska bli så härligt 😄

Kommentera här: