Att potträna- Varför ska det skyndas på?

Det var ingen engångsföreteelse igår, idag kissade hon åter igen på toaletten 😊 
Varför oroar man sig egentligen? Varför tjatas det om att barn ska bli blöjfria så fort som möjligt? Redan innan Haylie fyllde 2 år så började tjatet om att börja potträna. 
 
Vissa barn mognar snabbare än andra och det är helt normalt. Haylie fick ju panik utav att bli satt på toan även med barnsitsen samma med pottan, man vill ju inte tvinga fram något för att då kopplas det ihop som något negativt. Och det vill man ju inte, i alla fall inte jag och se några dar efter att hon fyllt 3 år så släppte det.
 
Haylie har ju tidigare sagt att hon varit kissnödig och vi har provat både potta och sits, då det inget kommit så har det inte varit något mer med det utan fått beröm för att hon ville prova sitta och att vi får prova igen en annan gång. 
 
Till slut släpper det ju. Tydligen har de inte pottränat Haylie i helgen då jag frågade min mor angående det. Så roligt att hon kände sig redo och att toaletten inte är farlig trots allt. Nu behöver vi köpa fler trosor, kan ju vara bra att ha så att man inte går nakenfis under byxorna. 😄
 
Min stora lilla tjej som jag är så stolt över! 

Kommentera här: