Lördag

Det är fruktansvärt skönt att veta att vi kommer att ha ett rent hem tills Bingolotto körs igång. Likväl att efter min tid kan jag påbörja nästa tvättpass också, jag har hur mycket som helst minst 3 maskiner till efter de två som pågår just nu. Lilla H får även sina vinterstövlar tvättade efter en lite olycka i skogen på dagis, sånt som händer, kanske lite allt för ofta som olyckor händer just nu MEN det gör ingenting! 
 
Tänkte göra en kladdkaka sen till fruktsalladen och glassen som vi äter till efterrätt ikväll. Det är ändå väldigt skönt att slippa behöva stressa, klä upp sig, behöva lägga på ett glatt leende och behöva hålla sig fin, hålla sig vaken till midnatt och fira in det nya året. Vi kan gå och sova om vi är trötta utan att känna press på att hålla sig vaken för andras skull. 
 
Skålarna och kopparna är hämtade, hoppas att jag blir av med resten också. Eller så förvisar jag de ner till förrådet, för det vill jag inte ha stående och tar plats någonstans.
 
Ska för övrigt försöka få lilla H att hjälpa till med städningen i hennes rum för det är verkligen kaos därinne!

Kommentera här: