Ljuva Onsdag

God förmiddag
 
Jag sitter i min bil ute i skogen och bara njuter utav både lugn och sinnesfrid. Det har nu slagit mig att det faktiskt är höst inte minst märkte jag det igår när jag var ute på Torsö igen och plockade Björnbär som växer vilt längs med vägen till min favorit badplats problemet är att efter den 31/8 (imorgon) så stänger de med bom. Det finns många björnbär kvar som inte är mogna ännu utan som kan behöva någon vecka eller två, det känns lite surt faktiskt men får väl ta mig dit genom att gå ett par km ifrån bommen. 
 
Idag däremot letar jag kantareller och nypon. Tanken är att jag ska göra eget nyponpulver och imorgon skulle jag och mamma ut och leta trattkantareller. Man borde ta tillvara på naturens resurser lite mer än vad man gör, det ska jag bli bättre på i framtiden!

Kommentera här: