Börjar med LCHF igen.

Det tar längre tid än man tror och jag är inte ens halvvägs ännu. Köket är klart, rent och fräscht på varje liten yta inkl golvet. Nu är det bara resten kvar och som vanligt så hjälper inte Haylie till. 
 
Olof sitter under kökssoffan då han inte vågar komma fram när Haylie är i närheten. Nu ska jag lite smått börja äta enligt lchf igen och därför kommer jag på Fredag att baka enligt lchf också. Jag har tittat ut 3 olika recept på bakverk som jag har tänkt att göra och de är självklart glutenfria också, Elin tål inte gluten och jag mår bättre utan både socker och gluten. Vägde mig idag och nu räcker det så jag kommer inte äta jätte strikt men inte direkt liberalt heller utan ett mellanting. Det ska bli skönt att få börja om igen och det börjar bra, idag har vi ätit lchf pannkaka som jag hade på ytte pytte lite ägare och några blåbär på. Räckte med två för att bli mätt.
 
 
4 ägg, 3 dl mandelmjöl, 1,5 dl mjölk, 0,5 tsk salt och 1 tsk bakpulver samt 25g smält smör. 
 
Svårare än så var det inte, Haylie kom in i köket när jag stekte dom och var helt till sig över hur goda de var. Så det blir pannkaka för mig imorgon på jobbet. Härligt!

Kommentera här: