Snöiga Lördag i Mariestad

Jag skulle tvättat i förrgår egentligen men eftersom de hade stängt av varmvattnet mellan 07.00-16.00 och jag hade min tvättid mellan 13.00-16.00 så bytte jag dag. Jag hade turen att det fanns en ledig så tätt inpå. 
 
Har tänkt på en sak nu i några dagar och det är att det måste vara många som väljer att inte bo hemma under badrumsrenoveringen för det är ALDRIG kö till toalett/duschbåsen. Tänk då på att det är 4 trappuppgångar igång samtidigt à ca 8 lägenheter i varje på 4 bås med toalett och dusch + en liten toalett nere vid tvättstugan att dela på. 
Haylie och jag brukar gå innevägen till baracken bort till 25an och gå de sista 10 metrarna utanför. 
 
 
Jag tror att när all renovering är klar så kommer väldigt många att rata tvättstugan och tar in en egen tvättmaskin eftersom det blir en standard att förbereda för tvättmaskin. 
 
Tanken är att när jag har tvättat klart att vi ska ut och åka pulka eftersom vi nu har möjligheten till det med all snö som kommit och ännu kommer de senaste 2 dagarna.
 
 
Vi ska också en sväng till Frugården sen då mamma ska få lite kläder utav mig, mycket nytt som inte levde upp till mina förväntningar. Mamma köper ju så sällan kläder och brukar tycka att det mesta jag köper i klädväg är snyggt men så vill hon pracka på mig en massa tantkläder.

Kommentera här: