Terapi- Gröna fingrar

Igår hade jag så himla svårt att somna på grund utav alla tankar som for genom huvudet då jag för några dagar sedan fick veta något som jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att en person i min närhet kan göra. Hela situationen gör mig så jävla arg och äcklad och jag vet inte hur länge det har pågått men i alla fall i minst 3 år. Och det är bara jag och de som blivit utsatta som vet om detta, hela konstellationen är så befängd att jag har svårt att fatta hur och framförallt varför. 
 
Så inatt satt jag uppe och planterade samt skolade om mina plantor som en sorts terapi och det funkade ganska bra. Minst lika bra som att jag använde strumpor som saknar maka att ha lecakulor i botten för att skilja på lecan och jorden. 
 
 
Kan inte heller minnas när jag använde en borr- skruvdragare sist men igår packade jag upp min som jag köpte förra sommaren och borrade små hål i mina balkonglådor så att det aldrig blir översvämning i lådorna.  
 
I mina 2 lådor har jag både nyplanterat och omskolat plantor. I låda 1 finns det sommarmorot och körsbärstomater. I låda 2 finns det sallat, dill, gräslök och spenat. 
 
 
Och när jag ändå höll på så skolade jag om mina chili och gurkplantor också. Skulle egentligen ha skolat om vattenmelonen också men jag hade inte tillräckligt med ytterkrukor i rätt storlek för det. Så är jag lite fundersam på om de ska få en större kruka direkt och hur jag ska lösa det med växtstöd när de vill börja klättra? För det har jag inte tänkt på. Gurkan är ju en ampelgurka så den ska skolas om en gång till sen när det är dags och jag har fått upp mina krokar. Jag tänker mig 4 krokar med jämnt mellanrum så kan jag välja hur många från år till år som jag vill använda. 
 
 
 
Det kommer att hända mycket grejer i år på min balle och jag vill och kommer att försöka att få upp alla krukor ifrån golvet för att frigöra mycket golvyta. 
Förra året blev det inte av att jag byggde min soffa men så blir det i år och nu är jag bekväm med hur man använder en skruvdragare så det fattas bara att städa klart balkongen och börja mäta samt räkna. Bil och kärra finns tillgängligt och snart kommer lönen så att jag kan köpa reglar allt annat har jag redan införskaffat mig 👍
 
Sedan skulle jag behöva få tag på 2 lastpallar och några stenplattor för att ha ett mindre bord och lite förvaring i. Inte så avancerat eller tar mycket plats det blir kanon för jag kan se många timmars mys med ett glas vin på min balkong bland grönskan och den gassande solen. 

Kommentera här: